Efakture – da li su vam olakšale ili otežale poslovanje
Da li razvijate svoj biznis i radite na ključnim stvarima ili ste zarobljeni u svakodnevnim operativnim zadacima koje možete da delegirate ili automatizujete? U preduzetništvu je bitno da oslobađate svoje vreme kako biste imali fokus na onome što direktno doprinosi rastu i razvoju vašeg biznisa. Vreme se oslobađa tako što pravite procese, delegirate i automatizujete sve što je moguće.
Efakture spadaju u operativne zadatke i ako vam upravljanje efakturama oduzima puno vremena, razmislite kako da taj zadatak radite na način koji je vama najlakši i koji vam ostavlja vreme da se posvetite važnijim zadacima.
U nastavku pročitajte više o načinima logovanja na SEF kao i o aplikaciji za efakture koja vam štedi vreme. Delimo i priče iz iskustva preduzetnika o tome kako su oni rešili
upravljanje efakturama
SEF preko kompjutera
Svejedno da li ste u sistemu PDV-a ili ste dobrovoljni korisnik efaktura, u oba slučaja ste morali da se registrujete na SEF. Sistem elektronskih faktura je besplatan državni servis. Potrebno je da se logujete sa čitačem kartica i ličnom kartom. Pre toga je neophodno da na ličnoj karti imate integrisan elektronski potpis. Više o e-potpisu pročitajte u nastavku.
Ovaj način pristupanja SEF-u podrazumeva da ste stalno uz kompjuter, da pazite da ne zaboravljate ličnu kartu u čitaču i da eventualno, angažujete nekog ko bi pratio SEF kad vi niste tu. Za one preduzetnike koji žele fleksibilnost, da ne moraju da zavise od fizičke lokacije da bi proverili SEF, ovaj način im nije odgovarajući.
Primer iz prakse br 1: Preduzetnica koja se bavi trgovinom, svaki put kad je odsutna mora da obavezuje sestru ili radnicu da prati SEF. Osim što nije praktično, mora da bude stalno na vezi kako bi dala pristanak da se odobri efaktura.
Primer iz prakse 2: Radnici jedne beogradske pekare svakog jutra čekaju gazdaricu da dodje kako bi se ona sa svojom ličnom kartom ulogovala na SEF i time njima dala pristup da mogu da upravljaju efakturama. Na ovaj način, stvara se prazan hod, radnici se ne bave samo svojim glavnim poslom pa često ostaju prekovremeno što utiče negativno na samo poslovanje.
Šta je elektronski potpis i kako do njega?
Elektronski potpis ili elektronski sertifikat je način prijavljivanja na sistem elektronskih faktura (SEF). Osim na SEF potreban vam je i za mnoge državne servise.
Evo koji su razlozi zbog kojih je dobro da izvadite e-potpis:
- Da ne biste čekali u redovima ispred šaltera i gubili vreme
- E-potpisom ostvarujete bezbednu elektronsku komunikaciju, bez straha od zloupotrebe identiteta
- Želite da koristite brojne elektronske usluge različitih državnih institucija
Postoji više izdavaoca e-potpisa. U ovom tekstu spomenućemo dva:
- izdavaoc MUP i
- eUprava
Postupak izdavanja e-potpisa MUP-a možete pogledati ovde >
E-potpis u klaudu
Ili potpis na daljinu. Ne zahteva čitač smart kartica i instalaciju dodatnih softvera. Da bi uspešno koristio svoj e-potpis u klaudu, korisnik mora da instalira mobilnu aplikaciju ConsentID i putem nje vrši odobrenje potpisivanja na daljinu.
Detaljno uputstvo imate ovde >
SEF preko Consent ID aplikacije
Osim preko kompjutera, SEF-u možete da pristupate i preko telefona, svejedno da li koristite Android ili iOS. Sve što treba da uradite je da instalirate Consent ID na telefonu. To je aplikacija za autorizaciju i preko nje se logujete na SEF. Ova aplikacija menja logovanje sa ličnom kartom.
Ova opcija je potpuno besplatna, baš kao i prva.
Uputstvo za instaliranje ConsentID pogledajte na ovom linku >
Knjigovođa kao posrednik za efakture
Mnogi preduzetnici u Srbiji su svoje efakture rešili preko knjigovođe koji uslužno prati SEF za njih. Postoje knjigovođe koje nude ovakvu vrstu usluge i one koji smatraju da to nije njihov posao.
Ja svojim klijentima pratim SEF i efakture. Kad stigne efaktura na odobravanje, zovem klijenta da ga pitam da li mogu da je odobrim.
Jelena, vlasnica knjigovodstvene agencije iz Niša
Ukoliko vam je lakše da knjigovođa upravlja vašim efakturama i ne smeta vam svakodnevno zvanje oko odobravanja, onda je ovo pravi način za vas.
Međutim, mnoge knjigovođe ne prihvataj ovakvu vrstu posla. Čak i oni koji su prihvatili, shvataju da je dugoročno ovo neodrživo rešenje. Evo i zašto:
Primer iz prakse: Ana je otvorila knjigovodstvenu agenciju 2022. U tom trenutku imala je 2 klijenta. Za samo godinu dana, broj klijenata se povećao na 20. Šta je Ani postao problem?
“Imam mnogo ponavaljajućeg posla koji mi oduzima mnogo vremena, kao što je praćenje SEF-a za klijente. Oni ne žele time da se bave i sve su prepustili meni a ja sada ne mogu da radim svoj glavni posao a to je praćenje finansijskog stanja za klijente. Bukvalno decu viđam samo uveče, odradim s njima domaći i vraćam se na posao. Kad sređujemo PDV-e spavam 2 sata dnevno.“
Mentorka je Ani savetovala delegiranje i automatizaciju. Rekla joj je da nikad neće moći da skalira biznis ako bude pratila SEF za svoje klijente.
SEF LINK Android aplikacija
Cilj svakog preduzetnika je da ima što više posla, što više klijenata/kupaca i što više para. Sve ovo ujedno smanjuje slobodno vreme. I to je onda paradoks. Jel želite uspešan biznis na uštrb slobodnog vremena?
SEF LINK je android aplikacija kreirana za zauzete preduzetnike koji žele da na svom telefonu prate svoje efakture, šalju i odobravaju ih, i prosleđuju knjigovođi. Za one koji žele da u nekom trenutku skaliraju svoj biznis
- Efakture na telefonu, svuda sa vama
- Bez logovanja na kompjuter, sa ličnom kartom ili aplikacijom za autorizaciju
- Delite pristup sa drugim korisnicima od poverenja
- Pregledan interfejs
- Odobravate i šaljete efakture na klik
- Povezani ste sa knjigovođom
- Prosleđujete efakturu jednim klikom
- Komunikacija svedena na minimum
- Arhivirane efakture po zakonskoj regulativi
- Traženje efaktura po broju i dobavljaču
Video uputstvo za korišćenje SEF LINK aplikacije možete pogledati ispod:
Rezultat je manje frustracije oko bavljenja SEF-om. Više vremena za bitnije stvari. Veća
produktivnost.
Ne moram da se logujem na kompjuter svaki put kad treba da odobrim efakturu. Olakšava mi svakodnevno funkcionisanje
Vlasnik kafića u Beogradu
Više o SEF LINK aplikaciji pogledajte ovde >
Bonus dodatak
- Aktuelnosti u vezi sa e-fakturama možete pronaći na sajtu >
- Putem ovog linka možete se prijaviti na sistem E-Faktura
- Demo verziji možete pristupiti ovde >
- Ukoliko želite da pročitate Zakon o elektronskom fakturisanju to možete učiniti klikom ovde >
- Lista korisnika sistema e-faktura je dostupna na ovom linku >
- Ažurirano tehničko uputstvo od 24.08.2023.godine možete pronaći ovde >
- Snimci webinara na temu efaktura možete pogledati ovde >
- Pravilnik o elektronskom fakturisanju na ovom linku >
Upravljanje efakturama ne mora da bude komplikovano. Prvi korak je znati koje sve opcije imate na raspolaganju kako bi mogli da odlučite šta je najbolje za Vaš biznis. Takođe, izbori se menjaju kako Vaš biznis raste i razvija se. Iskoristite benefite koje pruža tehnologija.
Oslobađajte vreme, bilo kroz automatizaciju, delegiranje određenih zadataka ili efikasno upravljanje resursima kako bi izgradili održivo i uspešno poslovanje dugoročno. Ako vas zanima kako da vodite biznis u 2024. pročitajte naš tekst ovde.
Ako Vam je tekst bio od koristi podelite ga na društvenim mrežama